Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Trwa rozbiórka torów modernizowanej linii Pszczyna – Żory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Trwa rozbiórka torów modernizowanej linii Pszczyna – Żory
fot. Budimex
PLK poinformowały o zaawansowaniu robót rozbiórkowych na przewidzianym do przebudowy fragmencie linii kolejowej 148. Budimex, który prowadzi inwestycję w formule „projektuj i buduj”, przygotowuje równolegle dokumentację mającą pozwolić na rozpoczęcie prac zasadniczych. Koleje Śląskie wrócą na tę trasę dopiero za niemal dwa lata.

W grudniu 2024 r. Koleje Śląskie poinformowały o rezygnacji z dalszego utrzymywania autobusowej komunikacji zastępczej na trasie Pszczyna – Żory. Została ona uruchomiona kilka miesięcy wcześniej, gdy wystartowała modernizacja wspomnianego odcinka linii 148 Pszczyna – Rybnik. Decyzja przewoźnika, która była motywowana niską frekwencją, oznacza, że żadne połączenia KŚ nie będą realizowane we wspomnianej relacji przez ok. dwa lata.

Pasażerowie powrócą na wygodniejsze przystanki

– Zakończenie inwestycji planowane jest w czwartym kwartale 2026 r. – informuje bowiem Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że roboty o wartości prawie 260 mln zł netto realizuje Budimex. Część wspomnianej kwoty pochodzi z funduszy unijnych ujętych w Krajowym Planie Odbudowy.

Nasza rozmówczyni zapewnia, że roboty nie ograniczą się tylko do prac torowych. – Przebudowa peronów pomiędzy Pszczyną a Żorami pozwoli na wygodniejsze podróże ze stacji Suszec i Radostowice oraz z przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia i Czarków – mówi. Obiekty mają zostać wyposażone w standardowe elementy, takie jak oświetlenie czy wiaty.

Równolegle trwa projektowanie nowych rozwiązań

Czas przejazdu ma ulec skróceniu dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne, a prace obejmą także 16 przejazdów kolejowo-drogowych. – Obecnie prowadzimy demontaż torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem – wskazuje przedstawicielka PKP PLK.

Przypomina ona, że inwestycja prowadzona jest w formule „projektuj i buduj”. Wykonawca równocześnie opracowuje więc komplet projektów budowlanych, na podstawie których pozyska wszystkie niezbędne pozwolenia. Trasa z Pszczyny do Żor ma charakter jednotorowy, więc została całkowicie zamknięta. – Pociągi towarowe zostały skierowane na trasy alternatywne – stwierdza Katarzyna Głowacka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex wyremontuje linię ‎‎148 Pszczyna – Żory za ćwierć miliarda zł

Infrastruktura

Budimex wyremontuje linię ‎‎148 Pszczyna – Żory za ćwierć miliarda zł

inf. pras. budimex/jm, Rynek Kolejowy 08 marca 2024

11 firm chce zrewitalizować linię Pszczyna – Żory

Infrastruktura

Jest przetarg na remont linii 148 Pszczyna — Żory

Infrastruktura

Jest przetarg na remont linii 148 Pszczyna — Żory

Przemysław Brych, Jakub Madrjas 13 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex wyremontuje linię ‎‎148 Pszczyna – Żory za ćwierć miliarda zł

Infrastruktura

Budimex wyremontuje linię ‎‎148 Pszczyna – Żory za ćwierć miliarda zł

inf. pras. budimex/jm, Rynek Kolejowy 08 marca 2024

11 firm chce zrewitalizować linię Pszczyna – Żory

Infrastruktura

Jest przetarg na remont linii 148 Pszczyna — Żory

Infrastruktura

Jest przetarg na remont linii 148 Pszczyna — Żory

Przemysław Brych, Jakub Madrjas 13 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5